Z ostatniej chwili

Tysiące klientów w śląskich placówkach ZUS

2020-05-06 12:05:05 informacje
img

W poniedziałek 4 maja przywrócono bezpośrednią obsługę klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielali porad mieszkańcom regionu. Łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Śląsku obsłużono blisko 6 tysięcy osób. Najwięcej klientów odnotowały oddziały ZUS w Rybniku i Chorzowie wraz z podległymi placówkami. W każdym z tych oddziałów pracownicy przyjęli blisko 1200 osób. 
W poniedziałek sale obsługi klientów pracowały do godz. 18.00. - Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo,  zależie od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy, że przy stanowisku może się znajdować tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem  towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.  
Odwiedzający placówki ZUS nie tylko stosowali się do wytycznych co do bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniających nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość wobec zaistniałej sytuacji. 
* 6 tysięcy klientów w śląskich ZUS
Wszystkie placówki ZUS w województwie śląskim obsłużyły prawie 6 tys. osób. W oddziale ZUS w Rybniku wraz z podległymi placówkami obsłużono 1197 klientów, w placówkach podległych chorzowskiemu oddziałowi - 1192 mieszkańców regionu. Łącznie 960 osób odwiedziło oddział w Zabrzu, inspektorat w Tarnowskich Górach oraz placówki w Gliwicach oraz Bytomiu. Oddział ZUS w Sosnowcu wraz z inspektoratami obsłużył 955 klientów, a bielski wraz z inspektoratami - 924 klientów. Do Oddziału ZUS w Częstochowie i podległych mu terenowych jednostkach swoje sprawy przyszło załatwić 680 osób. 
Najwięcej osób było dopytać się o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. 
Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP. 
* Wnioski do skrzynek lub przez PUE
- Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej - dodaje rzeczniczka. 

Page generated in 0.0176 seconds.