Z ostatniej chwili

Co trzeci Polak je śniadanie poza domem

2018-04-03 12:51:07 informacje
img


Co trzeci Polak je śniadanie poza domem
Polacy coraz bardziej cenią swój poranny czas, dlatego – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30% z nas spożywa śniadanie poza domem. Drugim, równie ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa aż 96% Polaków. Przekąski najczęściej konsumujemy w pracy czy w szkole, a miejscem ich zakupu są wygodne, małe sklepy po drodze.
* Szybkie śniadanie
Jedzenie śniadań to nawyk głęboko w nas zakorzeniony. Zmiana stylu życia spowodowała jednak, że niemal co trzeci Polak spożywa je już poza domem. W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy po prostu w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41%), mniej istotna jest cena (26%) czy fakt, że jest to produkt niskokaloryczny (27%). Śniadanie kupujemy w drodze, w godzinach 7.00-9.00.
- Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Sięga po nią 3 miliony badanych. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41% Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej – 42% – mówi Jerzy Roguski, dyrektor handlowy Żabka Polska.
* Polacy pokochali przekąski
Szybkie tempo życia spowodowało, że Polacy docenili wygodę związaną z możliwością zakupu tzw. drugiego śniadania. Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73% Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00.
- Przekąski, które pełnią rolę tzw. drugiego śniadania, to jeden z kluczowych filarów kategorii QMS (Quick Meal Solutions), czyli dań gotowych i produktów, które zabiegani klienci mogą spożyć łatwo i szybko, nawet bez podgrzewania. Ich zróżnicowanie jest niezwykle istotne, bo przekąski to kategoria, którą rządzi impulsowość. Większość klientów, wchodząc do sklepu, nie wie jeszcze, co wybierze, a decyzję podejmuje dopiero na miejscu – dodaje Jerzy Roguski.
Badania pokazują, że smak jest jednym z istotnych czynników wyboru przekąski. Wchodząc do sklepu, wiemy, czy chcemy zjeść „na słono”, czy „na słodko”, jednak decyzję zakupową dotyczącą konkretnego produktu podejmujemy dopiero w placówce. W kategorii śniadań królują kanapki, jednak jeśli chodzi o przekąski, to Polacy częściej wybierają coś słodkiego.
Królową przekąsek jest drożdżówka (zastępowana także pączkiem), po którą sięga aż 14% badanych. Na kolejnych miejscach są jogurty pitne (11%) oraz różnego rodzaju batony i wafelki (9%), słodkości bowiem idealnie pasują do kawy, którą większość z nas wypija w pracy po śniadaniu.
* Od rana do wieczora w biegu
Popularność szybkich przekąsek to znak czasów. Dziś bowiem żyjemy intensywnie, nieustannie się spieszymy, jesteśmy w drodze. Czas, który kilkanaście lat temu poświęcaliśmy na przygotowanie posiłków, dziś poświęcamy na realizację codziennych zadań. Nie zmienia to faktu, że chcemy zjeść smaczne. Sieć Żabka nieustannie rozbudowuje ofertę śniadaniową właśnie z myślą o współczesnych konsumentach i ich potrzebach. Duży wybór kanapek, ale także szeroka gama przekąsek na słodko jak i na słono znajdziemy w każdym sklepie sieci. Tym, którzy mimo pośpiechu nie zapominają, aby odżywiać się zdrowo sklepy oferują różnego rodzaju jogurty pitne, sałatki, smoothies, a nawet coraz bardziej popularne w ostatnim czasie onigiri.
*
Ankieta przeprowadzona na panelu internetowym na zlecenie firmy Żabka Polska przez Kantar TNS w marcu 2017 na próbie 600 dorosłych Polaków.
[newsrm.tv]

Page generated in 0.017 seconds.