Z ostatniej chwili

Biuro Obsługi Seniora

2018-06-13 16:16:28 informacje
img

Biuro Obsługi Seniora powstało w Pałacu Ślubów. Zostało stworzone z myślą o dojrzałych częstochowiankach i częstochowianach. Jest nowym elementem programu „Częstochowa wspiera Seniorów”. Uruchomiona została też specjalna infolinia - informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.
- Każdy senior, który potrzebuje kontaktu osobistego, może do Biura przyjść, otrzymać  wszelkie informacje o programach i udogodnieniach, które miasto ma do zaoferowania osobom w wieku senioralnym – mówił podczas spotkania inaugurującego działalność Biura prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. - Dla tych, którzy chcieliby uzyskać informację zdalnie, czyli np. od siebie z domu, wprowadziliśmy też dodatkowy numer telefoniczny. Liczymy, że powołanie  Biura i poszerzenie dostępu do informacji, jeszcze bardziej zwiększy aktywność naszych seniorów i zainteresowanie miejską ofertą - im dedykowaną.
Biuro Obsługi Seniora mieści się w budynku Urzędu Miasta przy ul. Focha 19/21 – w pokoju nr 46. Ma koordynować wszystkie działania realizowane w Częstochowie przez poszczególne wydziały Urzędu Miasta, jednostki miejskie i partnerów społecznych czy Uniwersytety III Wieku. Trafiając do Biura, seniorzy mogą otrzymać kompleksową informację, z czego, kiedy, gdzie i w jaki sposób mogą w mieście skorzystać.
Równolegle Urząd uruchomił nowy, łatwy do zapamiętania numer informacyjny 34 370 71 11, pod którym seniorzy - w godzinach pracy UM – mogą uzyskać wszystkie informacje co do  realizowanych na ich rzecz działaniach, zarówno przez Urząd Miasta Częstochowy, jak i inne jednostki miejskie.
Program „Częstochowa wspiera Seniorów” ma tworzyć warunki do działań promujących aktywność seniorów, zapewniających im poczucie bezpieczeństwa oraz określać zadania związane z przystosowaniem infrastruktury do potrzeb i możliwości osób starszych. Jego celem jest także zmiana sposobu postrzegania seniorów, zwłaszcza przez dzieci i młodzież. Program realizowany jest w trzech sferach: zdrowie i bezpieczeństwo; aktywność społeczna, w tym: kultura, rekreacja, wsparcie oraz rozwój osobisty, w tym działania międzypokoleniowe.
Część projektów jest już dobrze znana, jak chociażby Karta Częstochowski Senior czy Karta Mieszkańca, Częstochowskie Centrum Aktywności Seniorów, specjalnie przygotowane przez samorząd programy zdrowotne dla osób starszych - profilaktycznych szczepień, badań i rehabilitacji ruchowej, czy systematycznie wzbogacane zaplecze sportowo-rekreacyjne (w tym m.in. place rekreacji dla seniorów).
W ramach programu "Częstochowa wspiera Seniorów" niedawno uruchomiono aplikację alarmową na smartfony "Czuj się bezpiecznie". Dzięki niej można łatwo, za pomocą jednego przycisku w telefonie, powiadomić najbliższych o zagrożeniu, nagłym wypadku czy złym stanie zdrowia. Aplikacja jest całkowicie bezpłatna. Można ją pobrać m.in. ze strony www.czestochowa.pl  (baner „Czuj się bezpiecznie”).
Od maja wprowadzono też roczny bilet emerytalny uprawniający do korzystania z komunikacji miejskiej w Częstochowie przez cały rok za jedyne 100 zł. To wygoda, oszczędność finansów i czasu najstarszych mieszkańców naszego miasta. Z tego udogodnienia mogą skorzystać emerytki powyżej 60.i emeryci powyżej 65. roku życia. Częstochowianki i częstochowianie po siedemdziesiątce jeżdżą środkami MPK za darmo.
Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta

Page generated in 0.0163 seconds.